Shopping Ads pe Google și Facebook. Ce sunt și cum te ajută pe tine?

Google și Facebook oferă oportunități de promovare multiple și implementează constant diverse funcționalități ce permit crearea de reclame dintre cele mai diverse. Dacă vrea să se remarce în online și să vândă, o afacere relativ necunoscută trebuie să desfășoare campanii plătite. Dacă vrea să ducă totul la următorul nivel și să obțină profit generos de pe urma clienților online, reclamele tip shopping ads sunt o opțiune ce merită încercată, fie că vorbim de Facebook, de Google sau de ambele.

Deși reclamele de tip shopping sunt disponibile spre creare de peste un an de zile, în cazul Google, și de mai bine de doi ani de zile, în cazul Facebook, această formă de promovare a căpătat notorietate relativ recent, având în vedere contextul social din prima parte a anului 2020. Afacerile s-au văzut nevoite să-și mute activitatea în online și, de la acel moment, promovarea a început să se desfășoare îndeosebi pe canalele media online. Pentru un business care oferă servicii sau produse într-un număr limitat, campaniile online clasice (anunți search pe Google sau reclamă carusel pe Facebook) sunt o variantă încă valabilă. Pentru magazinele online cu un număr considerabil de produse, spre exemplu business-urile care vând articole vestimentare, supermarketurile online sau magazinele de mobilier, promovarea eficientă pe Google și Facebook este puțin mai dificilă. 

Cum promovăm un număr uriaș de produse, pentru un număr uriaș de clienți cu nevoi diferite?

Să luăm exemplul unui supermarket online care are în ofertă produse alimentare neperisabile, articole de curățenie și mini-electrocasnice. Există pe internet un target interesat de mai multe dintre aceste categorii de produse, un target interesat de toate aceste categorii de produse și un al treilea tip de target interesat de o singură categorie de articole din cele enumerate. Cum livrăm un mesaj personalizat, în funcție de aceste interese specifice, fiecărui client potențial de pe Google și Facebook? Cea mai simplă metodă este printr-un feed personalizat de reclame tip shopping. Iată, mai jos, cum poți aplica această strategie pe Facebook și pe Google, în funcție de nevoile business-ului tău:

  1. Shopping Ads pe Facebook
    Facebook permitea și în trecut realizarea unor reclame de prezentare a unor produse multiple, afișate prin intermediul creativului carusel. A testat mai apoi o opțiune de promovare nouă, prin crearea unui catalog de produse, care se poate afișa personalizat, în funcție de interesele fiecărui utilizator în parte. Folosindu-te de feed-ul de produse de pe site-ul tău, poți realiza și tu astfel de campanii dinamice, care schimbă produsele afișate în anunț în funcție de ceea ce strânește cel mai mult interesul potențialului client. Păstrând exemplul de mai sus, dacă avem de-a face cu o persoană care este interesată de produse din zona de băcănie (fie pe site-ul tău, fie pe site-uri similare celui pe care îl ai tu), printr-o campanie de acest gen poți afișa acele produse din oferta ta care se potrivesc nevoilor respectivului utilizator. Mergând chiar mai departe, te poți folosi de Pixelul Facebook pentru a urmări îndeaproape comportamentul userului pe site. Facebook va identifica ce produs din reclama afișată inițial l-a adus pe utilizator pe site, ce alte produse a vizualizat și ce produse similare din oferta de pe site ar putea fi la fel de potrivite pentru el. Prin remarketing, poți reafișa reclama ta aceluiași utilizator, de această dată 100% personalizat. Va crede că i-ai ghicit gândurile și sunt șanse considerabile să intre din nou pe site-ul tău, de această dată pentru a finaliza procesul de comandă pe care ulterior poate că nu l-a încheiat.

  2. Shopping Ads pe Google
    Google a introdus și în România, pe la jumătatea anului 2019, shopping feed-ul. Diferit de Facebook, unde livrăm relcame unor clienți pe care îi considerăm potențiali în baza unei audiențe cu preferințe și comportamente, la Google avem certitudinea că userul este interesat de produsul pe care noi îl vindem, deoarece caută acest lucru în bara de search. Câștig de cauză, în acest context, are business-ul care își face oferta cât mai vizibilă. Dat fiind faptul că feed-ul de reclame tip shopping se afișează pe primul rând al rezultatelor, urmat abia apoi de clasicele reclame tip search, este important pentru un magazin online să livreze și reclame shopping. Prezența pe Google este esențială, mai ales în cazul magazinelor online cu foarte multă concurență pe piață. Afișându-ți produsul cât mai vizibil, între primele rezultate, șansele ca o persoană să dea click pe acest anunț și să ajungă pe site-ul tău sunt mult mai mari. Vede pe Google informațiile esențiale despre produsul tău - imagine de prezentare, titlu și preț. Dacă oferta îl atrage, va da click pe ea și va fi cu un pas mai aproape de achiziție.

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA