Business-ul care știe să spună o poveste, câștigă interesul clienților săi

”Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește de pomană!” - o replică dintr-un film românesc celebru, care s-ar putea aplica cu succes în contextul business-urilor românești dornice să se remarce pe piață. Dincolo de strategii de vânzare care aduc rezultate pe termne scurt, storytelling-ul este un instrument esențial pentru câștigarea clienților pe termen lung. 

Prin campanii orientate spre vânzare, poți câștiga o mulțime de clienți de ocazie, care cumpără de la tine într-o anumită perioadă, într-un context favorabil. Puțini dintre acești cumpărători se transformă ulterior în clienți pe termen lung, care vor mai cumpăra de la tine cu altă ocazie și care vor rămâne alături de afacere, atunci când lucrurile se complică. Un exemplu în acest sens este situația cu care ne-am confruntat în prima pare a anului 2020 și care a afectat în egală măsură business-urile mici, mijlocii sau mari. 

Cele mai fericite au fost business-urile care s-au concentrat pe campanii de comunicare și branding. Deși criza le-a afectat și pe ele, micșorându-le încasările considerabil, au avut norocul de a-și păstra alături mare parte din cumpărătorii fideli. În schimb, afacerile care se axau până acum exclusiv pe campanii de vânzare, fără a întreține o legătură cu publicul lor, au avut cel mai mult de suferit. Puterea de cumpărare a scăzut, vânzările au fost din ce în ce mai puține, iar publicul s-a ”evaporat” imediat ce ofertele au dispărut. Ai observat acest lucru și la afacerea ta? Înseamnă că e nevoie să investești mai mult în branding-ul business-ului tău, pentru ca pe viitor să conturezi o masă de clienți fidelă, care nu te va părăsi indiferent de context.

Cum vinde un brand prin intermediul poveștilor?

Interesul crescut pentru real și comunicare directă au determinat o schimbare majoră pe piața de business. Oricât de bune ar fi produsele pe care le vinde o afacere, fără o poveste care să le pună într-o lumină favorabilă, șansele ca oamenii să-și amintească de ele un timp îndelungat sunt minime. Pentru a scrie în mod convingător povestea brandului tău, trebuie să ai în vedere următoarele aspecte:

  • Veridicitate - oferă informații verificabile, ambalate cât mai atractiv prin tehnici de storytelling. Transformă marile reușite ale afacerii tale în mici episoade din povestea business-ului și prezintă-le într-o manieră cât mai inedită. Folosește-te de tot ceea ce online-ul îți pune la dispoziție: canale de Social Media, site cu secțiune dedicată pentru istoricul brandului, posibilitatea de a realiza advertoriare pe diverse alte site-uri de interes, sau altele asemenea. Nu uita nici de episoadele mai puțin plăcute din istoria brandului tău. Transformă-le în exemple de ”așa nu”, din care ai învățat și care te-au ajutat să-ți aduci afacerea în poziția sa actuală.  
  • Naturalețe - folosește un limbaj curat și cât mai natural. Oamenii apreciază business-urile care comunică într-un mod cât mai direct, fără a insista pe anumite caracteristici și a repeta aceleași lucruri la nesfârșit. Investește resurse creative în crearea unei povești care să atragă prin simplitatea sa. Nu este nevoie să insiști prea mult pe calitățile brandului tău, ci să le povestești astfel încât ele să creeze impact. Poți spune o poveste la fel de bună în trei propoziții, dacă aceste trei propoziții te ajută să surprinzi esența brandului tău. Dă valoare fiecărui mesaj comunicat publicului și investește în materiale creative profesionale, care te vor ajuta să-ți conturezi, în timp, o imagine de invidiat.
  • Încredere - dă-i publicului tău încrederea pe care o caută! Fii un business prezent în viața clienților tăi, atent la detalii și la nevoile celor din jurul său. Folosește-te de contextele sociale pentru a transforma fiecare nou mesaj livrat acestui public într-o nouă poveste de impact. Surprinde prin mesajele pe care le livrezi și, cel mai important, nu ”rupe” niciodată conexiunea cu targetul tău. Este foarte important să rămâneți mereu conectați, chiar și atunci când business-ul tău nu trece prin cele mai fericite momente. Dintr-o simplă afacere orientată pe vânzări, transformă-te treptat într-un brand prezent în permanență în viața publicului său, indiferent de situație.

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA