Strategii de promovare pe Facebook. Cum să-ți gândești eficient campania

Vrei mai multă notorietate pentru brandul tău? Vrei să-ți expui produsele sau serviciile într-un loc în care publicul afacerii tale petrece peste jumătate din timpul său online? Vrei să-ți promovezi afacerea pe un canal media relativ simplu de gestionat? Răspunsul tuturor acestor întrebări se rezumă la un singur cuvânt: Facebook!

Având la bază conceptul de socializare între prieteni, Facebook s-a transformat treptat într-un spațiu util pentru comunicarea dintre afaceri și clienții acestora. Platforma oferă tot ceea ce un business are nevoie pentru a vinde online - expunere considerabilă, posibilitatea de a livra mesaje către un public numeros, format din clienți potențiali ai respectivei afaceri, dar mai ales posibilitatea de a promova servicii și produse într-o manieră creativă, 100% personalizabilă. Deși la prima vedere promovarea pe Facebook pare relativ simplă, adevărul este că un necunoscător într-ale reclamelor va genera rezultate minime, spre deloc, prin intermediul primelor campanii pe Facebook Ads. Motivul? Lipsa unei strategii orientată spre vânzări!

Facebook Ads, o platformă cu două ”tăișuri”

Din dorința de a încuraja business-urile să folosească funcționalitatea de promovare plătită, Facebook a făcut de-a lungul timpului o mulțime de modificări la nivelul platformei sale de realizare a reclamelor. În prezent, totul este destul de intuitiv și orice persoană cu minime cunoștințe în domeniu și câteva tutoriale urmărite la activ, ar putea creea destul de rapid o campanie pe Facebook Ads. Nu orice persoană poate genera, însă, rezultatele mult dorite! Un marketer cu experiență știe că o campanie bine gândită, care garantează rezultate conform așteptărilor, are în spate o strategie de promovare atent concepută. 

Iată câteva aspecte foarte importante pentru conturarea unei strategii corecte de promovare prin Facebook Ads:

  1. Cine este targetul tău? Un aspect important este ca, înainte de a începe orice formă de promovare pe Facebook, să faci mai întâi cunoștință cu targetul tău. Realizează profilul clientului ideal pentru afacerea ta, alege o vârstă, un statut social și un posibil nume pentru el. Stabilește unde locuiește acesta, ce job are și care sunt comportamentele sale în online. După ce clarifici profilul acestui client ideal, mergi și mai departe și stabilește audiențe personalizate, asemănătoare cu profilul clientului pe care vrei să-l convingi să cumpere de la tine. Construirea unei astfel de audiențe este esențială pentru eficiența campaniilor pe Facebook Ads. Stabilind care sunt caracteristicile clientului, Facebook va înțelege cui vrei tu să-i livreze reclamele tale. Nu vrei ca anunțul tău la șampon pentru păr blond și strălucitor să ajungă pe newsfeed-ul unui bărbat singur, pasionat de sporturi extreme, iar pentru a evita acest lucru trebuie ca reclamele tale să fie foarte bine optimizate.

  2. Ce problemă are targetul tău? Dincolo de vârstă, preferințe și diverse interese asociate, targetul tău are și anumite probleme reale, pe care serviciul sau produsul tău le poate rezolva. Cum identifici aceste probleme și cum folosești beneficiile bunului pe care tu îl oferi, pentru a obține o reclamă de impact? Platforma de reclame permite livrarea anunțurilor publicitare în baza unor interese personalizate ale clienților tăi potențiali. Pentru a cunoaște aceste interese, trebuie ca mai întâi să faci cunoștință cu publicul, să vezi ce îi stârnește atenția, ce nevoi are și care sunt lucrurile pe care le apreciază. Urmărește-i activitatea pe paginile concurenților tăi, pe grupuri și în diverse alte contexte sociale, care te pot ajuta să identifici cu ce probleme se confruntă oamenii cărora tu vrei să le vinzi prin Facebook Ads. Pentru un marketer cu experiență, care realizează câteva zeci sau poate sute de anunțuri lunar, această etapă este una destul de ușor de parcurs, deoarece cunoaște deja profilul cumpărătorului pe Facebook și știe cum să optimizeze în raport cu business-ul pe care îl promovează. Dacă tu nu ai mai realizat până acum astfel de campanii, nu te limita la câteva interese superficiale, pe care le consideri potrivite, ci acordă-ți timp să cunoști îndeaproape targetul și să obții toate informațiile necesare unei promovări eficiente. Uneori e nevoie de câteva zile, sau chiar săptămâni, pentru a identifica în mod corect problemele targetului tău.

  3. Cum îi atragi atenția targetului tău? Realizarea unei campanii pe Facebook Ads nu se limitează la identificarea corectă a profilului de client, ci îți va solicita și abilitățile creative. Deoarece concurezi cu zeci de alte business-uri care vor să atragă atenția targetului tău în același timp cu tine, este important ca anunțurile tale să fie remarcabile și să creeze impact pozitiv în raport cu toate celelalte anunțuri pe care utilizatorul Facebook le vede, atunci când accesează platforma. Poți face acest lucru prin intermediul textului afișat, prin elementele creative foto-video utilizate, dar și prin diverse alte optimizări pe care Facebook Ads le pune la dispoziția creatorilor de reclame. Sfatul nostru, mai ales dacă abia acum începi dă produci reclame pentru publicul tău, este să testezi cât mai multe variante de reclame, până identifici formula cea mai eficientă pentru profilul pe care l-ai conturat pentru afacerea ta. Trebuie să ții pasul cu nevoile publicului tău, cu ce face concurența și să înveți să te adaptezi rapid... Altfel, șansele ca banii cheltuiți pe Facebook Ads pot fi irosiți cu ușurință, dacă nu realizezi reclame în mod strategic, în baza unui plan bine stabilit în prealabil.

Poți face de unul singur toți acești pași complicați pentru a livra anunțuri în mod corect pe Facebook sau... poți cere ajutorul specialiștilor! Tu vii cu ideile, iar noi optimizăm și eficientizăm procesul de promovare! Îți aducem reuzultatele dorite și te învățăm cum să utilizezi Facebook Ads la adevăratul său potențial! Contactează-ne pentru detalii chiar astăzi!

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA