Top 3 cele mai comune motive pentru care un site NU convertește eficient

Ai un site prin care încerci să îți vinzi produsele sau serviciile și, cu toate că ai făcut eforturi considerabile pentru a-l promova, rata conversiile este una scăzută? În loc să investești și mai mulți bani pentru campaniile de promovare care nu dau niciun randament, ce-ar fi să arunci o privire pe site și să încerci să identifici motivele concrete pentru care potențialul tău client, deși ajunge pe site, evită să cumpere de la tine?

De cele mai multe ori, motivele pentru care un site nu convertește eficient sunt mai comune decât ar părea. De la sistemul de filtrare defect, informațiile neactualizate, sau chiar lipsa unei zone de contact rapid – toate pot fi motive pentru care oamenii evită să cumpere de la tine.

Cum poți depista ce îi lipsește site-ului tău și de ce nu vinde așa cum ți-ai dori? Învățând dintr-un top 3 greșeli pe care le întâlnim frecvent, la o mulțime de site-uri care încearcă să îți promoveze serviciile sau produsele într-un mod ineficient:

  • Analizează obiectiv interfața site-ului tău – rezervă-ți 1-2 ore din timpul liber și fă o analiză obiectivă asupra site-ului, pornind de la prima pagină și până la ultima. Privește în ansamblu toate funcționalitățile pe care acesta le are și vezi ce îi lipsește, ce nu funcționează corespunzător și ce ar putea fi îmbunătățit, pentru eficiență sporită. Dacă nu reușești să privești totul cu obiectivism, cere ajutorul unor persoane cunoscute și roagă-le să-ți ofere feedback-ul lor. Totodată, poți căuta idei pe site-urile concurenților tăi direcți. Ce au site-urile lor și îți lipsește ție? Ce crezi că poate fi îmbunătățit la tine, pentru a concura mai ușor cu ei?
  • Integrează modalități de contact pentru client – un lucru extrem de important, care însă lipsește cu desăvârșire de pe o mulțime de site-uri în 2020, este sistemul de chat online integrat. Potențialii tăi clienți vor adesea să ceară informații suplimentare, înainte de a face o comandă și, deseori, un formular banal de contact nu este suficient. Optează pentru un sistem integrat de chat, unde utilizatorul să poată lăsa rapid întrebările sale și unde, tot atât de rapid, tu îi poți răspunde și îl poți ajuta să decidă dacă va cumpăra de la tine.
  • Actualizează toate informațiile de pe site – site-ul tău a fost creat de mai bine de 4-5 ani și, de atunci până în prezent, nu ai mai actualizat nici măcar o dată informațiile? Acest lucru denotă neseriozitate și lipsa de interes față de publicul tău. Dacă utilizatorul va sesiza că pe site apar informații datate din 2015, de exemplu, va considera că site-ul nu a mai fost actualizat atâta timp și, în consecință, nici prețurile produselor nu sunt conforme cu realitatea, stocurile nu mai sunt valabile, sau pur și simplu are de-a face cu un site inactiv, dat uitării. Investește în conținut creativ și relevant, pe care să-l actualizezi constant. Creează o zonă de blog și redactează periodic articole unde să îi ții la curent pe clienți cu noutățile despre afacerea ta.  

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA