Sezonul cadourilor, din perspectiva comerciantului. Cum să-ți optimizezi site-ul ca să nu ratezi nicio comandă

Luna decembrie este una dintre cele mai profitabile pentru comercianți, fiind momentul în care toată lumea caută să cumpere dintre cele mai diverse lucruri, de la cadouri și până la obiecte de uz personal. Cererea este mare și, dincolo de achizițiile din magazinele fizice, tot mai mulți optează și pentru varianta online-ului. Pentru a-i atrage pe potențialii clienți pe site-ul tău în această perioadă, dincolo de ofertele de sărbătoare, secretul este să fii la dispoziția acestora și să-i ajuți să se decidă ce pot cumpăra. Avem pentru tine câteva ”secrete” pe care le poți pune în aplicare, dacă dorești să maximizezi comenzile în perioada dinaintea Crăciunului, fără a depune însă efort suplimentar în ceea ce privește personalul angajat să preia comenzile.

Sărbătorile au fost dintotdeauna o perioadă critică pentru tine și afacerea ta, pentru că nu știi cum să te împarți între preluatul comenzilor, livratul acestora, rezolvarea celorlalte lucruri administrative și viața personală? Lucrurile sunt destul de dificile, mai ales dacă nu dispui de o echipă foarte mare și nu faci față singur acestor perioade în care clienții fac achiziții masive. Având în vedere situația, iată câteva sfaturi care te vor ajuta să treci cu brio de perioada iernii, să reușești să răspunzi în timp util tuturor solicitărilor de la clienții tăi și totul fără a te va peste cap în căutarea de rezolvări ori personal dispus să lucreze atunci când toți ceilalți se pregătesc să petreacă:

  • Integrează un sistem de plată online - dacă site-ul tău nu are încă un sistem de plată online, acum mai mult ca niciodată este vremea să implementezi unul. Acest sistem integrat de plată te ajută să clarifici încă din start faptul că persoana care a realizat comanda este sigură de achiziția făcută, dat fiind faptul că a achitat în prealabil ceea ce a cumpărat de la tine. În al doilea rând, simplifici pentru clientul tău procesul de cumpărare, deoarece îi oferi posibilitatea de a achita totul online și crești gradul de credibilitate în fața acestuia, deoarece garantezi o metodă e plată 100% sigură, deci implicit și serviciile sau produsele tale sunt asemenea. Nu în ultimul rând, sistemul de plată online te ajută să obții mult mai ușor banii de la client, decât dacă ai fi rămas la metoda standard de plată ramburs. Având în vedere perioada anului, recuperarea banilor prin metoda ramburs se poate prelungi, astfel că ai putea vedea încasările complete abia la jumătatea lunii ianuarie, dacă nu ai în site și o metodă de plată online integrată.
  • Menține prezența activă în online - pentru a-i atrage pe clienți să cumpere de la tine în perioada sărbătorilor, asigură-te că prezența afacerii tale în online este una constantă. Actualizează stocurile în permanență, oferă detalii despre promoțiile specifice perioadei și promovează-te cât mai des pe rețelele de socializare, prin toate mijloacele posibile, prin postări și reclame cât mai relevante. Dat fiind faptul că întreaga activitate presupune un efort în plus, poți opta cu încredere a o firmă care să se ocupe de marketing în locul tău. Într-o manieră profesională, adaptată nevoilor publicului tău și având ca reper produsele sau serviciile pe care le oferi, o echipă de marketing te poate ajuta să îți promovezi eficient afacerea și să maximizezi astfel numărul de comenzi online generate pe site-ul tău, în perioada sărbătorilor de iarnă.
  • Implementează un sistem tip chatbot - oamenii sunt destul de indeciși în general, dar devin de două ori mai dificil de convins în perioada în care găsesc oferte ”pe toate drumurile”, așa cum este cazul sărbătorilor de iarnă. Pentru a-i ajuta să se hotărască cu privire la produsele sau serviciile oferite de tine, oferă-le posibilitatea de a te contacta și de a solicita detalii despre bunul pe care tu îl furnizezi. Dacă nu poți face față tuturor mesajelor și nu poți răspunde în timp util, o soluție la îndemână este integrarea unui asistent virtual, care să facă treaba în locul tău. Pregătește câteva întrebări și răspunsuri predefinite cu privire la stocuri, prețuri, condiții de livrare sau altele asemenea, apoi implementează chatbotul în site-ul tău. Ai garanția că astfel toți cei dornici să cumpere de la tine primesc informațiile de care au nevoie, totul fără ca tu să depui vreun efort suplimentar.

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA