Despre marketing, pe înțelesul tuturor. Ce este și cum îl folosești pentru o afacere nouă

Marketingul este un domeniu de activitate amplu, care înglobează toate tehnicile și metodele prin care facem ca o marfă, fie ea un serviciu sau un produs, să parcurgă eficient traseul de la producător la cumpărător. Concret, marketingul este o unealtă prin care se stabilește strategia comercială a firmei - ea te ajută să stabilești cui vinzi produsele tale, la ce preț, sub ce formă, în ce context și, poate cel mai important, cum convingi respectivul client să achiziționeze de la tine și cu o altă ocazie. De existența unei strategii de marketing bine implementată depinde succesul afacerii tale! Produsul sau serviciul tău poate să facă adevărate minuni, însă fără nicio valoare, dacă nu știi cum să-i găsești pe oamenii interesați de aceste minuni și nici cum să le explici că ceea ce le oferi tu nu poate fi găsit în altă parte.

Viziunea antreprenorială și conturarea strategiei de marketing nu trebuie confundate. Există diferențe între a-ți dori să prezinți pe piață un produs inedit și a reuși să faci asta cu adevărat. Este necesară experiență, o analiză detaliată a pieței și o suită de tehnici de promovare care să ”atingă” targetul tău la locul și momentul potrivit. Mai ales pentru un antreprenor debutant, care nu dispune de toate resursele pentru a avea un departament intern de marketing, s-ar putea ca acest lucru să fie extrem de dificil. Asta pentru că lipsa experienței, lipsa conexiunilor și lipsa resurselor se vor dovedi, în cele din urmă, o mare problemă pentru tine și afacerea ta. În loc să pierzi vremea educându-te de unul singur și să pierzi frâiele celorlalte activități pe care gestionarea afacerii tale le implică, de ce nu apelezi la un departament de marketing extern, cu suficientă experiență și 100% disponibilitate să te ajute în conturarea unei strategii potrivite afacerii tale?

Iată de ce, asocierea cu o echipă de marketing eficientă, încă de la debutul tău în afaceri, se va dovedi cea mai bună alegere pe care o poți face:

  • Strategie de promovare solidă, încă de la început - nu te ”arunca” în bătălia cu alte branduri puternice deja bine poziționate pe piață, fără a avea o strategie de marketing și promovare bine construită. Este important ca, încă de la debutul pe piață, să ai deja o proiecție pentru următoarele 6-12 luni cu privire la ceea ce se va întâmpla cu produsele sau serviciile tale. Cui i te adresezi? Cum livrezi mesajele? Cum te diferențiezi? Cum îmbunătățești serviciile? Cum treci peste crizele inevitabile apărute? Alături de o echipă cu experiență în soluții de marketing și promovare, toate acestea pot fi stabilite cu mai multă ușurință. Tu vii cu ideile, iar departamentul de marketing găsește soluțiile. Modalități fiabile, concret aplicate, pentru îndeplinirea obiectivelor pe care tu ți le setezi cu privire la afacerea ta.
  • Experiență în comunicarea cu publicul afacerii tale - în funcție de tipul serviciilor sau produselor pe care urmează să le livrezi, targetul tău poate fi extrem de diferit, ba chiar poate fi un target multiplu, care se împarte în mai multe categorii cu caracteristici și preferințe diferite. Pentru fiecare dintre aceste categorii de public, comunicarea trebuie realizată diferențiat. Într-un fel vei livra mesaje și-ți vei promova afacerea când publicul este format din femei trecute de vârsta a treia și în cu totul alt fel vei promova un serviciu dedicat bărbaților care activează pe piața de business din România. O echipă cu experiență știe cum să găsească formula potrivită pentru fiecare astfel de target, corelând mesajul cu strategia de marketing aleasă, astfel încât rezultatele să apară cât mai curând.
  • Consiliere în vederea creșterii ratei de conversie - o regulă în business este aceea că, atunci când vine vorba de afacerea ta, trebuie să ții cont atât de prezent, cât și de viitor. Dacă proiectul tău are rezultate la momentul actual, iar tu decizi să nu mai investești în marketing, activitatea va ajunge să stagneze, ba chiar să piardă din rezultate. Există întotdeauna riscul ca un competitor să intervină pe piață și să-ți ia locul, să devină favoritul targetului tău și să-l convingă pe oameni să ignore serviciile tale și să le folosească pe cele oferite de el. Cum rezolvăm acest lucru? Construind un plan strategic de lungă durată, cu obiective clare pe termen scurt, mediu și lung, plus strategiile de marketing și promovare aferente fiecărei perioare.

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA