Numărul de like-uri, echivalent cu cel al conversiilor? Cât de mult contează like-urile pentru imaginea brandului tău

Fie că vrem să acceptăm sau nu acest lucru, lumea virtuală este influențată de like-uri, iar cei care au cea mai mare notorietate sunt și cei care setează trendurile după care toți ceilalți se ghidează. Pentru brandurile noi este destul de dificil să-și contureze o imagine puternică încă de la început. Este nevoie de multă muncă și dedicare, într-o lume în care fiecare apreciere este contorizată, iar fiecare feedback negativ cântărește de două ori mai greu pentru o afacere la început de drum. În acest context, întrebarea vine de la sine: cum facem să depășim barierele impuse de like-uri și să ne poziționăm cu ușurință între brandurile mari, deja existente pe piață?

O greșeală pe care majoritatea afacerilor aflate la început de drum o fac este să nu se concentreze prea mult pe imaginea online, ci mai degrabă pe calitatea produselor sau serviciilor oferite și pe eficiența livrării acestora. Cum te aștepți ca oamenii să cumpere de la tine, dacă ei nu știu că tu exiști? Avem pe piață mii sau poate zeci de mii de produse de primă clasă, despre care nimeni nu știe însă nimic, deoarece ele nu ”există” pe rețelele de socializare. Ignorând prezența pe astfel de platforme online, îți asumi faptul că ulterior va fi de 3 ori mai dificil să îți conturezi o imagine puternică de brand, chiar dacă afacerea ta ar avea deja câțiva ani buni de activitate pe piață. Teama concurenței nu ar trebui să te influențeze, ci să te motiveze! În loc să ignori un spațiu care ți-ar putea oferi șansa unei dezvoltări rapide și sigure, de ce nu te înarmezi cu răbdare și începi promovarea produsului tău în online, dovedind tuturor că este cel mai bun dintre cele mai bune?

Cum să concurezi cu brandurile mari în mod eficient?

Deși nu influențează întru totul decizia de cumpărare, numărul de like-uri pe care le strângi pe paginile tale de socializare și feedback-urile pozitive au un impact uriaș pentru clienții potențiali care nu sunt 100% încrezători în ceea ce tu le oferi. În special pentru că este vorba despre o afacere relativ nouă, cu care nu au mai interacționat direct sau indirect până acum, oamenii vor căuta să citească păreri ale persoanelor care au avut deja curajul de a achiziționa de la tine și se vor folosi de impactul postărilor tale pentru a vedea cât de ”apreciate” sunt produsele sau serviciile pe care tu le oferi. 

Concret, iată 3 metode prin care îți poți consolida imaginea online în mod eficient, astfel încât să te poți integra între competitorii tăi cu ușurință:

  • Concentrează-te pe conturarea unui public mic, dar fidel - pentru o afacere nouă, este oarecum imposibil să se lanseze pe piața astăzi, iar mâine să înregistreze deja cifre de conversie și aprecieri pe paginile de socializare similare unui brand care are o activitate de peste 2 ani de zile. În loc să te concentrezi pe obținerea unor rezultate uriașe în mod rapid, acest lucru fiind cel mai probabil irealizabil; axează-te pe formarea unui public fidel, de dimensiuni mici spre medii. Încurajează-ți actualii clienți, fie ei online sau offline, să viziteze pagina de socializare a businessului tău și să lase acolo recenzii cu privire la serviciile pe care tu i le-ai furnizat, să facă recomandări și altor cunoscuți, să te încurajeze prin aprecieri și cuvinte pozitive, ori de câte ori poate. Este nevoie de 10-15 persoane de acest gen, iar apoi totul va decurge de la sine. Mai mulți și mai mulți oameni vor urma exemplul și vor începe să-ți ofere feedback-ul lor, fără a mai fi nevoie ca tu să le ceri asta. În timp, pagina va aduna o mulțime de informații valide pentru clienții potențiali care încă nu ți-au încercat serviciile sau produsele, va fi atras de numărul tot mai mare și diversificat de opinii cu privire la calitatea celor oferite de tine și, în cele din urmă, va decide să cumpere la rândul său de la tine.
  • Nu ezita să folosești promovarea prin publicitate plătită - mijloacele de promovare online nu se pun la dispoziție tocmai pentru a ne folosi de ele, pentru că doar prin intermediul lor putem ajunge la un număr cât mai mare de persoane care ar putea fi interesate de produsele noastre. Pe rețelele de socializare se conturează cel mai eficient o imagine online, în special când vine vorba despre un brand. Tocmai de aceea, este important ca, pe lângă campaniile cu obiectiv clar de vânzare a produselor, să optezi și pentru campanii care vizează strict impactul și creșterea notorietății online a afacerii tale. La nivel de Facebook, poți realiza campanii de strângere a like-urilor, campanii de promovare a anumitor postări de referință deja publicate pe pagina ta, sau tot felul de alte campanii care vor ajuta userii Facebook să vizualizeze brandul tău. De reținut este că acest gen de campanii nu are ca scop vânzarea, ci strict recunoașterea online a afacerii tale. Cel mai probabil, să-ți vadă logo-ul și mesajele frecvent nu-l va constrânge pe userul respectiv să cumpere ceva de la tine. În schimb, atunci când va avea nevoie de un produs sau serviciu similar celor oferite de tine, el își va aminti de brandul tău și te va căuta, pentru a face conversia pe care tu ai țintit-o încă de la început.
  • Fii online în mod constant și răspunde tuturor mesajelor - o altă regulă pe care trebuie să o respecți dacă îți dorești ca afacerea ta să se bucure de recunoaștere online este aceea de a interacționa frecvent cu toți cei care îți vizitează paginile online, fie că ei au păreri bune sau mai puțin bune cu privire la ceea ce tu oferi spre vânzare. Păstrează o constanță în ceea ce privește postările de pe pagină și livrează mesaje frecvent, de minimum 1-2 ori pe săptămână. De asemenea, interacționează cu toți cei care îți lasă mesaje pe respectivele pagini și mulțumește-le întotdeauna pentru părerile lor. Sunt lucruri pe care trebuie să le privești în mod constructiv, deoarece te vor ajuta să îmbunătățești din ce în ce mai mult calitatea serviciilor tale, până când acestea vor ajunge la o formă apropiată de perfecțiune.

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA