Succesul în online. Cum să convingi clienții să cumpere din magazinul tu virtual

A deschide un magazin online pare, la prima vedere, foarte simplu. Te gândești deja la sutele de comenzi pe care le vei primi, la faptul că vei avea atât de mulți clienți încât nu vei reuși să acoperi cererea de unul singur... apoi te lovești brusc de realitate și conștientizezi că nu este totul atât de roz precum pare? Ține cont de faptul că, în momentul în care decizi să-ți deschizi un magazin exclusiv online, fără un punct fizic de comercializare a produselor, te lovești de doi competitori foarte importanți! Pe de-o parte sunt toate celelalte business-uri de tipul celui condus de tine, tot felul de magazine online mai mult sau mai puțin cunoscute publicului larg. Pe de altă parte, există și magazine fizice care se ocupă de comercializarea aceluiași gen de produse ca și tine. Poate că asta nu te va afecta dacă ai o afacere foarte bine nișată, cu o concurență slabă spre nesemnificativă. Dacă, însă, vrei să vinzi produse uzuale, spre exemplu haine sau încălțăminte, lucrurile se complică! Cum rezolvăm problema competiției și cum reușim să ne poziționăm în topul preferințelor clienților? Aplicând câteva tehnici care ne aduc succesul în online!

Adevărul este că ”rețeta” pentru succesul în afaceri online diferă de la caz la caz, însă conține aceleași ingrediente în fiecare situație dată. Dacă îți dorești să pui bazele unei afaceri profitabile, care se dezvoltă exclusiv pe internet, dar reușește să adune în jurul său un public fidel de dimensiuni considerabile, iată ce trebuie să ai în vedere:

  • Dedicare și implicare, caracteristici de bază pentru orice antreprenor - deși dezvoltată în mediul online, o afacere de succes presupune la fel de multă implicare ca una clasică, astfel că va trebui să te înarmezi de la început cu răbdare, determinare și implicare, pentru că toate acestea vor fi necesare dacă țintești spre rezultate concrete pentru proiectul tău. Nu-ți imagina că un magazin virtual este mai ușor de gestionat, doar pentru că vei primi comenzile din spatele unui ecran virtual. Lucrurile sunt la fel de complicate ca în cazul unui magazin fizic, fiind necesar să menții stabile legăturile cu furnizorii, firmele de curierat, publicul afacerii, să păstrezi site-ul actualizat în permanență și să actualizezi constant secțiunea de oferte și stocurile produselor tale. Este o muncă dificilă, dar care merită fiecare etapă parcursă, în momentul în care rezultatele încep să se vadă. În plus, modul cel mai eficient de a-l convinge pe potențialul tău client să cumpere de la tine este tocmai dovedindu-i că ești implicat pe deplin în această afacere, că dai 200% din timpul și abilitățile tale pentru a-l servi pe el cu produse de calitate.
  • Diferențierea de restul, cel mai important pas spre succesul online - mediul online oferă acces nelimitat la zeci sau poate sute de afaceri similare celei pe care o administrezi tu, astfel că un client nemulțumit de ceea ce găsește la tine pe site va putea ajunge rapid pe site-ul unui competitor de-al tău, prin doar câteva click-uri rapide. Este important ca, atunci când îți vizitează magazinul virtual, să găsească aici beneficii și avantaje cu adevărat deosebite. Calitatea produsului este foarte importantă, dar la fel de importante sunt și celelalte moduri în care alegi să te diferențiezi - fie că este vorba despre un preț avantajos, materiale speciale, gratuități incluse în preț, sau altele asemenea. În funcție de ceea ce dorești să comercializezi online, fă un studiu de piață și analizează atent ceea ce caută clienții tăi de la afaceri similare. Conturează un brand care poate răspunde eficient acestor nevoi, oferă produse diferite prin prisma atributelor lor și, foarte important, denotă calitate și respect pentru clientul care urmează să le utilizeze. La fel de important este și aspectul site-ului, care trebui să fie modern și întotdeauna actualizat, fiind practic interfața prin care vei interacționa cu clienții tăi.
  • Oferă servicii extra, care să-i facă pe clienți să încerce produsele tale - având în vedere că vei concura în mod direct atât cu afaceri online, cât și cu magazine cu puncte de lucru fizice, este important să iei în calcul tot felul de extra servicii care să-i convingă pe vizitatorii site-ului tău să te aleagă pe tine, nu pe ceilalți. Taxele de curierat avantajoase, plată securizată cu cardul, ofertele de preț inedite, pachetele care includ tot felul de cadouri, sau tot felul de alte avantaje similare, îl vor face pe client să vrea să-ți încerce măcar o dată produsele. Dacă va beneficia de servicii ireproșabile, iar articolele comandate se vor ridica la nivelul așteptărilor sale, cu siguranță acesta va reveni și altă dată la tine pe site, pentru a plasa o nouă comandă de produse.

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA