Sfaturi pentru crearea unei strategii de Marketing Online care va da rezultate

Online-ul reprezintă o comunitate extinsă și foarte complexă, fiind necesare strategii diversificate pentru a putea face cunoscută o marcă, pentru a atrage noi clienți, sau pentru a obține mai multe vânzări. Una dintre principalele caracteristici ale acestei comunități este rapiditatea în schimbare, motiv pentru care ”rețeta” promovării reușite se poate schimba cât ai clipi, chiar de la o zi la alta. În acest context, cum procedăm când vine vorba de câștigarea publicului și de ce trebuie să ținem cont când ne promovăm într-un mediu atât de complex? Am pregătit pentru tine o serie de sfaturi utile cu privire la abordarea strategiei de marketing, utile indiferent de domeniul activității tale!

Pentru a dezvolta o strategie de marketing reușită, este esențial să se efectueze cercetări de piață și să se identifice canalele de comunicare cele mai adecvate pentru afacerea ta. Dacă la finalul analizelor răspunsul este unul clar, online-ul fiind cea mai eficientă cale de promovare, beneficiezi din start de avantajul diversității. Marketingul Online include tehnici și strategii infinite pentru toți utilizatorii săi, atât pentru scopuri personale cât și comerciale, astfel că pentru a ajunge la viitorii tăi clienți, ai la dispoziție peste câteva mii de modalități diferite. Altfel spus, dacă imaginația îți este nelimitată, tot atât de multe vor fi soluțiile de promovare pe care le vei găsi și utiliza. Totuși, pentru a avea un mesaj de impact de la prima încercare și a nu face zeci de teste înainte de a decide soluția optimă, ține seama de câteva reguli general valabile, eficiente pentru marketingul online:

 

           • Obiectivele

Înainte de a începe să dezvolți o strategie, indiferent de natura ei, trebuie să definești câteva obiective pe care consideri că trebuie să le atingi. De asemenea, trebuie să ai o viziune exactă asupra publicului țintă. Marketingul Online actual se bazează pe atragerea clientului prin storytelling. Altfel spus, în baza mesajele pe care le vei livra trebuie construite în funcție de persoanele cărora te adresezi și de obiectivele pe care le are afacerea ta. Dacă îți dorești recunoașterea brandului în rândul unui public cu studii superioare, limbajul va fi unul specific, în timp ce obiectivul de a vinde cât mai mult și cât mai repede, unui public cu venituri medii, va pune accent pe ofertele de preț, beneficii aduse de produs, sau alte caracteristici care întăresc decizia de cumpărare a potențialului tău client.

 

           • Conținutul 

O pagină cu informații adecvate, actualizate în funcție de utilizatorii care îți accesează constant site-ul, va face ca aceștia să revină și să reapeleze la serviciile tale datorită conținutului structurat cât ma clar posibil. O strategie de conținut de succes constă în crearea de texte originale, cu informații de interes și pertinente pentru potențialii clienți. O strategie eficientă de marketing online nu se bazează doar pe un set de reclame corect realizate și promovate. Este necesar ca, după ce trece de respectivul anunț și ajunge pe site-ul tău, să găsească un conținut la fel de relevant ca cel prezentat în reclamă. Asigură-te deci că site-ul și conținuturile sale sunt actualizate constant, păstrând o structură coerentă între materialele de promovare și cele afișate în mod organic.

 

           • Social Media

Social Media este, fără doar și poate, canalul cel mai important pentru obținerea unor rezultate remarcabile în mediul online. Faptul că rețelele de socializare sunt la îndemâna tuturor, face ca strategiile de marketing ale momentului să fie orientate tot mai mult pe eficiență în online. Facebook, Instagram sau LinkedIn sunt doar câteva dintre rețelele prin intermediul cărora poți păstra o legătură directă cu potențialii clienți. Le poți livra mesaje constante, actualizate și personalizate, demonstrându-le că ești întotdeauna prezent pentru ei și nevoile lor. Important de știut este că, pentru a obține rezultate prin strategii de marketing online, nu este suficientă o promovare periodică a diverselor conținuturi. Prezența îți este cerută constant, astfel că trebuie să e asiguri că nu ”dispari” niciodată din atenția publicului tău. 

 

           • Mereu în trend

De foarte multe ori eforturile de marketing digital cochetează în mod indirect cu eșecul, iar unul dintre motive poate fi faptul că site-ul tău nu oferă un design ușor de utilizat, prietenos, plăcut vizual și intuitiv, care să corespundă așteptărilor publicului. Odată ce publicul țintă va intra în contact cu site-ul tău, trebuie să faci tot posibilul pentru a păstra o relație strânsă cu acesta. La fel ca în cazul conținuturilor care trebuie actualizate periodic, este de preferat ca și imaginea site-ului să fie una modernă, adaptată celor mai recente trenduri. Ține cont că publicul tău are acces la internet și este la curent cu toate noutățile astfel că, dacă vrei să impresionezi, trebuie să demonstrezi că poți ține pasul cu vremurile, oferindu-i conținutul pe care îl caută. 

 

           • Contact rapid

Indiferent de mediul în care alegi să operezi, este recomandat să integrezi pe site-ul tău cât mai multe modalități de contact. Acest lucru îți va oferi garanția că vei „captura” potențiali clienți, mai rapid și mai eficient. Îți recomandăm să îi oferi clientului care ajunge la tine pe site cât mai multe variante de a lua legătura cu tine. Integrează formulare de contact rapide pe toate paginile importante din site care au șanse să convertească, implementează un chat online care să fie activ în permanență și nu uita de butonul de apel, un alt element la îndemână pentru acei clienți care au întrebări și vor să ia legătura cât mai rapid cu tine.

 

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA