3 pași esențiali pentru a obține referințe de calitate din partea clienților tăi

Un client satisfăcut este cel mai bun instrument de marketing care poate exista! Nu doar că este o metodă onestă și gratuită, ci poate oferi credibilitate mult mai mare, acoperind un număr surprinzător de potențiali consumatori. Este vorba despre obținerea unor referințe și recomandări venite din partea clienților.

În lumea afacerilor, o referință este luată în considerare atunci când cineva, de obicei un client mulțumit, recomandă altcuiva să cumpere un produs sau să apeleze la un serviciu pe care îl cunoaște sau l-a cumpărat. Acest proces pare complicat, însă nu și în cazul în care este realizat respectând anumite condiții. Din acest motiv, îți prezentăm 3 pași de obținere a referințelor care te vor ajuta să îți dezvolți o strategie eficientă, plină de oportunități:

  1. Asigură o relație fiabilă între serviciile tale și clienți

Înainte de a recomanda un serviciu sau un produs, consumatorii au nevoie de garanția unei relații solide și de încredere. Deoarece atât tu, cât și clientul tău vă riscați reputația prin recomandările făcute, pierzând astfel încrederea consumatorilor, un prim pas important este să întărești relațiile actuale pentru a câștiga încrederea viitorilor clienți.

  1. Evaluează fiabilitatea consumatorului

Evaluarea fiabilității clienților tăi este fundamentală pentru procesul de loialitate. Prin urmare, înainte de a cere unui client să-ți ofere referințe, trebuie să te asiguri că este fericit cu serviciile tale. Astfel că îl poți suna sau îi poți trimite un mail cu un scurt sondaj, prin care îți poți da seama dacă este sau nu mulțumit. În funcție de rezultatul sondajului sau de finalul apelului, îi poți cere referințe.

  1. Centrează-te pe experiența clientului tău

Serviciul cu clienții nu reprezintă o pierdere de timp sau o cheltuială în plus, ci o investiție! De aceea, este important să te concentrezi pe determinarea clienților de a-și arăta satisfacția față de serviciul atent oferit. Un răspuns pozitiv asupra firmei tale este ceva ce nu poate fi cumpărat cu bani, dar este de neprețuit pentru o companie. Prin urmare, oferă-i o experiență plăcută clientului, indiferent de situația în care te afli. Fie că se amână comanda, fie că apar mici impedimente, clientul trebuie să plece cu o impresie cât mai bună!

 

 

 

TE AȘTEPTĂM
LA UNUL DINTRE
BIROURILE NOASTRE


 

BUCUREȘTI

PLOIEȘTI

BRAȘOV

CONSTANȚA